Verkkosivuston perussanasto

Verkkosivujen perussanasto

NAVIGAATIO

Sivuston sivujen linkit – navigaatioita eli sivuston menuja voi olla useampia. Päämenu, kakkosmenu sekä sivuston alaosan menu eli footer menu.⁠

DROP-DOWN MENU⁠

Navigaatiossa oleva menu, jota klikkaamalla aukeaa lisävalikko ko. aiheen useammalle linkille.⁠

KARUSELLI

Kuvien esitysmuoto, jossa kuvat vaihtuvat siirtymällä yhdestä toiseen joko automaattisesti tai käyttäjän klikkaamana.⁠

FOOTER

Verkkosivuston alaosaa kutsutaan footeriksi. Siellä on tyypillisesti sivuston sivukartta, linkkejä, yhteystietoja, sosiaalisen median linkkejä ja/tai copyright tiedot jne. Eli sellaisia asioita, joita ei välttämättä ole tarvetta nostaa sivuston päänavigaatiossa. Footeriin loppuu sivuston sisältö pystysuunnassa.⁠

BANNERI TAI HEADERBANNERI⁠

Yleensä isohkon kokoinen kuva tai kuva+teksti -alue verkkosivuston yläosassa eli ns. sivun alussa.⁠

NOSTO

Tietyn aiheen erityisnosto sivulla korostamaan ko. asiaa ja ohjaamaan sivuilla vierailijaa siirtymään tiettyyn kohtaan.⁠

LEIPÄTEKSTI JA OTSIKKOTYYLIT

Sivuston perustekstiä, joka ei ole otsikko tai korosteteksti. Valmiiksi määritellyt otsikkotyylit sivustolla. Niitä on yleensä 3-4 erilaista.⁠

Lue myös uusimmat postaukset

Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin
Rekry
Henna Anttila

Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin

Haemme yrittäjähenkistä mediamyyjää! Vastaat Jahti, Riista, Retki, Kelkka, Caravan-lehtien ilmoitusmyynnistä kokonaisvaltaisesti yrittäjänä tai kevytyrittäjänä. Työt tehdään pääsääntöisesti etänä.​ Kruunu Media tarjoaa yritysasiakkaille räätälöityjä näkyvyysratkaisuja sekä mainostensuunnittelu palvelua. Toimimme useiden valtakunnallisten aikakaus- ja

Lue lisää »
Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin
Rekry
Henna Anttila

Rekry: Myyntipäällikkö mainostoimistoon

Etsinnässä ammattitaitoinen projekti-/ myyntipäällikkö! Vastaat mainostoimistopalveluiden myynnistä sekä projektin johtamisesta alusta loppuun kokonaisvaltaisesti yrittäjänä tai kevytyrittäjänä. Työt tehdään pääsääntöisesti etänä. Kruunu Media tarjoaa yritysasiakkaille räätälöityjä mainostoimistopalveluita, eli esim. verkkosivuja, yritysilmeitä,

Lue lisää »
Käyntikortit
Henna Anttila

Yrityksen käyntikorttien yleisimmät ongelmat

💩 Huono suunnittelu: Käyntikortin ulkoasu on sekava tai epämiellyttävä, mikä vaikeuttaa sen lukemista ja tekee siitä vähemmän houkuttelevan.⁠⁠💩 Huonolaatuinen materiaali: Käyntikortit on painettu huonolaatuiselle materiaalille, joka voi taittua tai repeytyä

Lue lisää »

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top