Mediat

Saat kauttamme mainostilaa eri printti- ja digijulkaisuista. Kartoitamme tarpeesi ja autamme valitsemaan oikean median, joka sopii budjettiisi. Tavoita kohdeyleisösi helposti ilman hukkakontakteja. Lehtien lukijoista tarkemmin mediakorteissa.

Hippos

Suomen merkittävin ratsastusmedia
Lukijoita: n. 80 000

Erikoislääkäri

Erikoislääkäriyhdistyksen jäsenlehti
Painosmäärä n. 11 000kpl

Rakennustekniikka

Tavoittaa kiinteistö- ja rakennusalan päättäjiä
Levikki n. 7000kpl

Caravan

Suomen ainoa leirintämatkailun erikoislehti
Tavoittavuus: 166 000 (KMT23)

Jahti

Metsästäjäliiton jäsenlehti
Lukijoita: 270 000

Lapsen Maailma

Lastensuojelun Keskusliiton lehti
Lukijoita: 44 000

Retki

Suomen johtava retkeilyn ja vaeltamisen erikoislehti
Lukijoita: n. 40 000

Riista

Korkealuokkainen metsästykseen keskittyvä media
Lukijoita: n. 25 000

Kelkkalehti logo Kruunu Media
Kelkkalehti

Suomen ainoa kelkkailuaiheinen
media

Osake

Taloyhtiön arvolehti

Puutarha&Kauppa

Koko puutarha-alan johtava uutis- ja ammattilehti

Kerhoradio logo Kruunu Media
Kerhoradio

Selostaa kaikki HPK:n ottelut Hämeenlinnan Radio Cityyn

Otavamedian mediamyynti
Otavamedia

Kustantaa 22 yleisaikakauslehteä, jotka tavoittavat 1,5 miljoonaa suomalaista.

Anna logo Kruunu Media
Anna

Naistenmedioiden kruunaamaton kuningatar
Lukijoita: 128 000

Suomen Kuvalehti logo Kruunu Media
Suomen Kuvalehti

Analyyttinen, asiantunteva ja ajantasalla
Lukijoita: 293 000

Pinni-lehden mediamyynti
Pinni

Suomen ainoa hius- ja kauneusalan erikoisammattilehti Tavoittaa yli 90% suomalaiset kampaamot ja kauneushoitolat

Käsityöt lehti
Kauneimmat Käsityöt

Suomen ainoa virkkauksen ja neulonnan erikoislehti Lukijoita: n. 30 000

Leivotaan

Suomen suurin ja suosituin leivontalehti Lukijoita: n. 40 000

Henna Anttila, Yrittäjä toimitusjohtaja ja Kruunu Median perustaja

Tätä mieltä olemme:

"Printti ei ole kuollut – se on massamainonnan eliittiä, huikeiden huomioarvojen herra."

Henna Anttila

Toimitusjohtaja, perustaja

Tarvitsetko uuden yritysilmeen tai muita suunnittelupalveluita?

Kurkkaa avoin hinnastomme ja varaa aika, se ei sido vielä mihinkään!

Usein kysytyt kysymykset

Jokaisessa lehdessä on oma hinnastonsa, joka perustuu alueensa kokonaistavoittavuuteen. Löydät hinnat mediakorteista. Mainospaikkojen hinnat määräytyvät sijoittelun ja mainoksen koon mukaan. Alennusta voi saada volyymiperusteisesti.  Mainonta on kestävyys laji. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Kiireetön ja rauhallinen lukuhetki lempi lehden kanssa vai loputon sisältötulva puhelimen näytöllä? Digistä ja somesta on tullut iso osa meidän arkipäivää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi ainut ja oikea kanava asiakkaiden tavoittamiseen.

Tuo pysähtynyt hetki kiinnostavan lehden parissa on ostovoimaiselle lukijalle virkistävää digitulvan keskellä. KMT 2022 tutkimuksen mukaan printtimainonta koetaan yhä mieluisempana mainosmuotona.

Jopa 70% luottaa lehteen ostovalinnassa ja päätöksenteossa. Lehdet luetaan tarkkaan ja sen mainoksiin suhtaudutaan vastaanottavaisin mielin. Printti ei ole kuollut – se on massamainonnan eliittiä, huikeiden huomioarvojen herra.

Jos kohderyhmänne löytyy printistä, miksi te ette sieltä löytyisi? Teidän yritys voi olla se, joka tulee kohdeyleisöllänne ensimmäisenä mieleen ostopäätöksen tekohetkellä.

Eri sijainneissa: mainoksen voi julkaista esimerkiksi takakannessa, sisäsivulla tai hakemistosivulla

Koolla on väliä: mainoksen sijoitteluun ja kokoon on paljon vaihtoehtoja – jokaiselle budjetille löytyy sopiva ratkaisu

Eri tarkoituksiin: olipa kyseessä avajaiset, tarjouskampanja, tai tarkoitus vahvistaa brändinne tunnettuutta valtakunnallisesti, printti tarjoaa kanavan tavoittaa isosti massaa ja oikeaa kohderyhmää

Yhteen tai useampaan lehteen: voit julkaista saman mainoksen helposti useammassakin lehdessä, jos haluat tavoittaa eri kohderyhmiä

Valmiilla tai valmistettavalla aineistolla: toimita meille valmiiksi tehty oikean kokoinen mainos, tai tilaa mainosaineiston teko ammattilaiselta parhaan tuloksen varmistamiseksi

Tyydytä lukijan uteliaisuus: kerro mainoksessa kaikki mitä haluat: lehteä ja lehden mainoksia luetaan tarkasti ajan kanssa. Mitä mainostetaan, miksi ja mistä sitä voi ostaa? Miltä lukijan elämän näyttää, jos hän ei osta?

Mainostajan oma mainosliite: mahdollisuus jakaa lehtien välissä omaa mainosliitettä

Sisältömarkkinointi: informatiivinen mainos, joka on tehty toimituksellisen sisällön tyyliin. Se antaa lukijalle perinteistä ilmoitusta enemmän ja kertoo teistä tarinaa.

Kyllä, printtimainonta voi olla edelleen erittäin tehokasta, erityisesti kun sitä käytetään osana integroitua markkinointistrategiaa. Se voi tarjota ainutlaatuisia etuja digitaalisen markkinoinnin rinnalla, kuten fyysisen kosketuksen ja luotettavuuden.

Nykyiset trendit printtimainonnassa sisältävät personoidut mainokset, ympäristöystävälliset materiaalit, interaktiiviset elementit, sekä integroidun monikanavaisen lähestymistavan, jossa printti tukee digitaalista markkinointia ja päinvastoin.

Printtimainonnan tehokkuutta voidaan mitata esimerkiksi mainoksen näkyvyydellä, vastausprosentilla, brändimittareilla tai mainostilan myynnin kasvulla. Käytännön mittausmenetelmät vaihtelevat kampanjan tavoitteiden ja budjetin mukaan.

On tärkeää valita julkaisut tai painotalot, jotka tavoittavat halutun kohdeyleisön ja tarjoavat sopivan ympäristön mainokselle. Tutkimus ja analyysi lukijaprofiileista sekä neuvottelu mainostilan hinnoista ja sijainnista ovat avainasemassa päätöksenteossa.

Printtimainonnan etuja ovat kestävä vaikutus, kohdeyleisön sitouttaminen ja luotettavuus. Haasteita ovat kustannukset, vaikeasti mitattava tehokkuus ja rajallinen kohdentaminen verrattuna digitaaliseen markkinointiin.

Printtimainonta voi ilmetä moninaisina muotoina, kuten aikakauslehtimainoksina, sanomalehti-ilmoituksina, esitteitä, julisteita, esillä olevia mainoksia, postikortteja ja yritystarroja, tarjoten joustavan ja monipuolisen joukon vaihtoehtoja markkinointitarpeisiin.

On tärkeää varmistaa, että printtimainos on visuaalisesti houkutteleva, informatiivinen ja brändin viestintään sopiva. Laadukas suunnittelu ja harkittu kohderyhmän huomioon ottaminen ovat avainasemassa. Graafikollamme Marilla on yli 12 vuoden kokemus printtimainoksien suunnittelusta. Hän auttaa mieluusti alk. 60€+alv.

5 vaiheen opas printtimainonnan suunnitteluun

Lataa ilmaiseksi!

Olemme tiivistäneet 5 vaiheeseen ne asiat, joita kannattaa pohtia printtimainoskampanjan yhteydessä. Tämä opas on luotu helpottamaan sinun markkinoinnin suunnittelua, jotta voisit välttää aloittelijan virheet ja saada toimivan kampanjan heti. Ota opit talteen ja tee markkinoinnistasi tehokasta!

Scroll to Top