Miksi mainostaa printissä?
Kiireetön ja rauhallinen lukuhetki lempi lehden kanssa vai loputon sisältötulva puhelimen näytöllä?
Digistä ja somesta on tullut iso osa meidän arkipäivää. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi ainut ja oikea kanava asiakkaiden tavoittamiseen.
Tuo pysähtynyt hetki kiinnostavan lehden parissa on ostovoimaiselle lukijalle virkistävää digitulvan keskellä. KMT 2022 tutkimuksen mukaan printtimainonta koetaan yhä mieluisempana mainosmuotona. Jopa 70% luottaa lehteen ostovalinnassa ja päätöksenteossa. Lehdet luetaan tarkkaan ja sen mainoksiin suhtaudutaan vastaanottavaisin mielin.
Printti ei ole kuollut – se on massamainonnan eliittiä, huikeiden huomioarvojen herra.
Jos kohderyhmänne löytyy printistä, miksi te ette sieltä löytyisi?
Teidän yritys voi olla se, joka tulee kohdeyleisöllänne ensimmäisenä mieleen ostopäätöksen tekohetkellä.
"Printti ei ole kuollut – se on massamainonnan eliittiä, huikeiden huomioarvojen herra."
Miten mainostaa printissä?
Mainoksen voi julkaista esimerkiksi takakannessa, sisäsivulla tai hakemistosivulla
Koolla on väliä: mainoksen sijoitteluun ja kokoon on paljon vaihtoehtoja – jokaiselle budjetille löytyy sopiva ratkaisu
Eri tarkoituksiin: olipa kyseessä avajaiset, tarjouskampanja, tai tarkoitus vahvistaa brändinne tunnettuutta valtakunnallisesti, printti tarjoaa kanavan tavoittaa isosti massaa ja oikeaa kohderyhmää
Yhteen tai useampaan lehteen: voit julkaista saman mainoksen helposti useammassakin lehdessä, jos haluat tavoittaa eri kohderyhmiä
Valmiilla tai valmistettavalla aineistolla: toimita meille valmiiksi tehty oikean kokoinen mainos, tai tilaa mainosaineiston teko ammattilaiselta parhaan tuloksen varmistamiseksi
Tyydytä lukijan uteliaisuus: kerro mainoksessa kaikki mitä haluat: lehteä ja lehden mainoksia luetaan tarkasti ajan kanssa. Mitä mainostetaan, miksi ja mistä sitä voi ostaa? Miltä lukijan elämän näyttää, jos hän ei osta?
Mainostajan oma mainosliite: mahdollisuus jakaa lehtien välissä omaa mainosliitettä
Sisältömarkkinointi: informatiivinen mainos, joka on tehty toimituksellisen sisällön tyyliin. Se antaa lukijalle perinteistä ilmoitusta enemmän ja kertoo teistä tarinaa.
Paljonko printtimainonta maksaa?
Jokaisessa lehdessä on oma hinnastonsa, joka perustuu alueensa kokonaistavoittavuuteen.
Löydät hinnat mediakorteista. Mainospaikkojen hinnat määräytyvät sijoittelun ja mainoksen koon mukaan. Alennusta voi saada volyymiperusteisesti.
Esim. Kauneimmat Käsityöt-lehden 1/2 sivun ilmoitustila maksaa 1120,00€+alv, aukeama 2700,00€+alv. Lukijoita keskimäärin 30 000.
Mainonta on kestävyys laji. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
"Mainonta on kestävyys laji. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty."
Printtimainonta <3 muut mediat
Yhdistä rohkeasti digiä ja printtiä, ja kokeile, tuoko se tuloksia sinun yrityksellesi!
Printtimainontaa kannattaa ehdottomasti yhdistellä muihin medioihin.
Kun viestisi nähdään eri ympäristössä, jää se helpommin asiakkaasi mieleen. Varsinkin hyvin kohdennettu digimarkkinointi yhdistettynä printtimainontaan, toimii erinomaisesti.
Pohdi, millaisilla kombinaatioilla lähdet herättämään asiakkaasi mielenkiinnon. Pidä kampanjan viesti ja ilme yhtenäisenä kaikissa kanavissa.
Lue myös uusimmat postaukset
EDIT: Palkattu Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin
Haemme yrittäjähenkistä mediamyyjää! Vastaat Jahti, Riista, Retki, Kelkka, Caravan-lehtien ilmoitusmyynnistä kokonaisvaltaisesti yrittäjänä tai kevytyrittäjänä. Työt tehdään pääsääntöisesti etänä. Kruunu Media tarjoaa yritysasiakkaille räätälöityjä näkyvyysratkaisuja sekä mainostensuunnittelu palvelua. Toimimme useiden valtakunnallisten aikakaus- ja
Kohderyhmän määrittely ja aikataulusuunnittelu
Aikataulusuunnittelu on keskeinen osa printtimainonnan onnistumista. Tarkka ja realistinen aikataulu auttaa varmistamaan, että markkinointikampanja etenee sujuvasti ja saavuttaa tavoitteensa ilman turhia viivästyksiä. Tässä blogissa tarkastelemme, miksi aikataulusuunnittelu on niin tärkeää
Budjetoinnin perusteet printtimainonnassa
Printtimainonnan budjetti on suunnittelun perusta ja sen tarkoitus on varmistaa, että markkinointikampanja pysyy kustannusrajojen sisällä samalla, kun se saavuttaa tavoitteensa. Tämä postaus keskittyy budjetoinnin perusteisiin ja siihen, mitä tulee ottaa