1. Tutki kohderyhmääsi ja määritä tavoitteesi.
Määritä, mitä haluat mainoksellasi saavuttaa ja miten se vastaa kohderyhmäsi tarpeisiin.
Heipä hei! Tässä postauksessa kerron sinulle parhaat ohjeet mainoksen suunnitteluun!
Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään.
Tämän takia on hyvä pysähtyä miettimään syvällisemmin yrityksesi kohderyhmää. Kuka on unelma asiakkaasi? Ketä haluat mainoksellasi tavoittaa?
Kun kohderyhmä on kristallin kirkkaana mielessä, määritä tavoitteesi. Haluatko vahvistaa brändiä, rekrytoida vai saada lisää euroja?
"Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään."
2. Valitse sopiva kanava
Valitse kanava, joka on tehokkain ja sopii parhaiten kohderyhmällesi.
Eri kohderyhmät käyttävät markkinointikanavia eri tavalla.
Markkinointikanavaan vaikuttaa toki myös käytössä oleva budjetti.
Jos haluat tavoittaa kohderyhmääsi ilman hukkakontakteja, panosta printtimainontaan.
Jos haluat mainoksellesi parhaan huomioarvon, panosta printtimainontaan.
3. Suunnittele mainos
Hyvä mainos on ytimekäs, mukaansatempaava, tunteita herättävä, mieleenpainuva, selkeä ja riittävän informatiivinen.
Sinullakin varmasti tulee mieleen ainakin yksi mainos, joka on jäänyt jostain syystä mieleen.
Onko se mainos vedonnut tunteisiisi tai sisältänyt unohtumattoman iskulauseen?
Graafikkomme Mari suunnittelee mainoksia 12 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt lehden taittajana, jonka työnkuvaan on kuulunut myös paljon mainosten suunnittelua. Hinnat alk. 60€+alv.
4. Testaa mainos
Testaa mainos eri kanavissa ja muokkaa sitä tarvittaessa.
5. Seuraa tuloksia
Seuraa mainoksen suorituskykyä ja analysoi tuloksia. Muokkaa mainosta tarvittaessa.
Kysy asiakkailtasi, mitä kautta osasivat olla yhteyksissä. Näin saat selville, onko lehtimainos puraissut. Mainonnassa ei valitettavasti saa taikaiskusta lottovoittoja, kärsivällisyys ja suunnitelmassa pysyminen palkitaan.
Lue myös uusimmat postaukset
Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin
Haemme yrittäjähenkistä mediamyyjää! Vastaat Jahti, Riista, Retki, Kelkka, Caravan-lehtien ilmoitusmyynnistä kokonaisvaltaisesti yrittäjänä tai kevytyrittäjänä. Työt tehdään pääsääntöisesti etänä. Kruunu Media tarjoaa yritysasiakkaille räätälöityjä näkyvyysratkaisuja sekä mainostensuunnittelu palvelua. Toimimme useiden valtakunnallisten aikakaus- ja
Rekry: Myyntipäällikkö mainostoimistoon
Etsinnässä ammattitaitoinen projekti-/ myyntipäällikkö! Vastaat mainostoimistopalveluiden myynnistä sekä projektin johtamisesta alusta loppuun kokonaisvaltaisesti yrittäjänä tai kevytyrittäjänä. Työt tehdään pääsääntöisesti etänä. Kruunu Media tarjoaa yritysasiakkaille räätälöityjä mainostoimistopalveluita, eli esim. verkkosivuja, yritysilmeitä,
Yrityksen käyntikorttien yleisimmät ongelmat
💩 Huono suunnittelu: Käyntikortin ulkoasu on sekava tai epämiellyttävä, mikä vaikeuttaa sen lukemista ja tekee siitä vähemmän houkuttelevan.💩 Huonolaatuinen materiaali: Käyntikortit on painettu huonolaatuiselle materiaalille, joka voi taittua tai repeytyä