Lehtimainos: Paras ohje mainoksen suunnitteluun

1. Tutki kohderyhmääsi ja määritä tavoitteesi

Määritä, mitä haluat mainoksellasi saavuttaa ja miten se vastaa kohderyhmäsi tarpeisiin.

Heipä hei! Tässä postauksessa kerron sinulle parhaat ohjeet mainoksen suunnitteluun!

Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään.

Tämän takia on hyvä pysähtyä miettimään syvällisemmin yrityksesi kohderyhmää. Kuka on unelma asiakkaasi? Ketä haluat mainoksellasi tavoittaa?

Kun kohderyhmä on kristallin kirkkaana mielessä, määritä tavoitteesi. Haluatko vahvistaa brändiä, rekrytoida vai saada lisää euroja?

Henna Anttila Kruunu Media Toimitusjohtaja

"Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään."

2. Valitse sopiva kanava

Valitse kanava, joka on tehokkain ja sopii parhaiten kohderyhmällesi.

Eri kohderyhmät käyttävät markkinointikanavia eri tavalla.
Markkinointikanavaan vaikuttaa toki myös käytössä oleva budjetti.
Jos haluat tavoittaa kohderyhmääsi ilman hukkakontakteja, panosta printtimainontaan.
Jos haluat mainoksellesi parhaan huomioarvon, panosta printtimainontaan.

3. Suunnittele mainos

Hyvä mainos on ytimekäs, mukaansatempaava, tunteita herättävä, mieleenpainuva, selkeä ja riittävän informatiivinen.

Sinullakin varmasti tulee mieleen ainakin yksi mainos, joka on jäänyt jostain syystä mieleen.

Onko se mainos vedonnut tunteisiisi tai sisältänyt unohtumattoman iskulauseen?

Henna Anttila Kruunu Media Toimitusjohtaja

Graafikkomme Mari suunnittelee mainoksia 12 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt lehden taittajana, jonka työnkuvaan on kuulunut myös paljon mainosten suunnittelua. Hinnat alk. 60€+alv.

4. Testaa mainos

Testaa mainos eri kanavissa ja muokkaa sitä tarvittaessa.

5. Seuraa tuloksia

Seuraa mainoksen suorituskykyä ja analysoi tuloksia. Muokkaa mainosta tarvittaessa.

Kysy asiakkailtasi, mitä kautta osasivat olla yhteyksissä. Näin saat selville, onko lehtimainos puraissut. Mainonnassa ei valitettavasti saa taikaiskusta lottovoittoja, kärsivällisyys ja suunnitelmassa pysyminen palkitaan.

Lue myös uusimmat postaukset

Printtimainonta
Henna Anttila

Kohderyhmän määrittely ja aikataulusuunnittelu

Aikataulusuunnittelu Aikataulusuunnittelu on keskeinen osa printtimainonnan onnistumista. Tarkka ja realistinen aikataulu auttaa varmistamaan, että markkinointikampanja etenee sujuvasti ja saavuttaa tavoitteensa ilman turhia viivästyksiä. Tässä blogissa tarkastelemme, miksi aikataulusuunnittelu on niin

Lue lisää »
Printtimainonta
Henna Anttila

Budjetoinnin perusteet printtimainonnassa

Budjetoinnin perusteet printtimainonnassa Printtimainonnan budjetti on suunnittelun perusta ja sen tarkoitus on varmistaa, että markkinointikampanja pysyy kustannusrajojen sisällä samalla, kun se saavuttaa tavoitteensa. Tämä postaus keskittyy budjetoinnin perusteisiin ja siihen,

Lue lisää »
Blogit ja oppaat
Verkkosivut
Henna Anttila

Verkkosivuston perussanasto

Verkkosivuston perussanasto NAVIGAATIO Sivuston sivujen linkit – navigaatioita eli sivuston menuja voi olla useampia. Päämenu, kakkosmenu sekä sivuston alaosan menu eli footer menu.⁠ DROP-DOWN MENU⁠ Navigaatiossa oleva menu, jota klikkaamalla

Lue lisää »

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top