1. Tutki kohderyhmääsi ja määritä tavoitteesi
Määritä, mitä haluat mainoksellasi saavuttaa ja miten se vastaa kohderyhmäsi tarpeisiin.
Heipä hei! Tässä postauksessa kerron sinulle parhaat ohjeet mainoksen suunnitteluun!
Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään.
Tämän takia on hyvä pysähtyä miettimään syvällisemmin yrityksesi kohderyhmää. Kuka on unelma asiakkaasi? Ketä haluat mainoksellasi tavoittaa?
Kun kohderyhmä on kristallin kirkkaana mielessä, määritä tavoitteesi. Haluatko vahvistaa brändiä, rekrytoida vai saada lisää euroja?
"Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään."
2. Valitse sopiva kanava
Valitse kanava, joka on tehokkain ja sopii parhaiten kohderyhmällesi.
Eri kohderyhmät käyttävät markkinointikanavia eri tavalla.
Markkinointikanavaan vaikuttaa toki myös käytössä oleva budjetti.
Jos haluat tavoittaa kohderyhmääsi ilman hukkakontakteja, panosta printtimainontaan.
Jos haluat mainoksellesi parhaan huomioarvon, panosta printtimainontaan.
3. Suunnittele mainos
Hyvä mainos on ytimekäs, mukaansatempaava, tunteita herättävä, mieleenpainuva, selkeä ja riittävän informatiivinen.
Sinullakin varmasti tulee mieleen ainakin yksi mainos, joka on jäänyt jostain syystä mieleen.
Onko se mainos vedonnut tunteisiisi tai sisältänyt unohtumattoman iskulauseen?
Graafikkomme Mari suunnittelee mainoksia 12 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt lehden taittajana, jonka työnkuvaan on kuulunut myös paljon mainosten suunnittelua. Hinnat alk. 60€+alv.
4. Testaa mainos
Testaa mainos eri kanavissa ja muokkaa sitä tarvittaessa.
5. Seuraa tuloksia
Seuraa mainoksen suorituskykyä ja analysoi tuloksia. Muokkaa mainosta tarvittaessa.
Kysy asiakkailtasi, mitä kautta osasivat olla yhteyksissä. Näin saat selville, onko lehtimainos puraissut. Mainonnassa ei valitettavasti saa taikaiskusta lottovoittoja, kärsivällisyys ja suunnitelmassa pysyminen palkitaan.
Lue myös uusimmat postaukset
Kohderyhmän määrittely ja aikataulusuunnittelu
Aikataulusuunnittelu Aikataulusuunnittelu on keskeinen osa printtimainonnan onnistumista. Tarkka ja realistinen aikataulu auttaa varmistamaan, että markkinointikampanja etenee sujuvasti ja saavuttaa tavoitteensa ilman turhia viivästyksiä. Tässä blogissa tarkastelemme, miksi aikataulusuunnittelu on niin
Budjetoinnin perusteet printtimainonnassa
Budjetoinnin perusteet printtimainonnassa Printtimainonnan budjetti on suunnittelun perusta ja sen tarkoitus on varmistaa, että markkinointikampanja pysyy kustannusrajojen sisällä samalla, kun se saavuttaa tavoitteensa. Tämä postaus keskittyy budjetoinnin perusteisiin ja siihen,
Verkkosivuston perussanasto
Verkkosivuston perussanasto NAVIGAATIO Sivuston sivujen linkit – navigaatioita eli sivuston menuja voi olla useampia. Päämenu, kakkosmenu sekä sivuston alaosan menu eli footer menu. DROP-DOWN MENU Navigaatiossa oleva menu, jota klikkaamalla