Miksi mainostaa metsästäjille kesällä?

Moni yritys miettii, onko kesä oikea aika tavoittaa metsästäjiä mainonnalla. Vastaus on yksiselitteinen: kyllä. Itse asiassa kesän ja alkusyksyn ajankohta juuri ennen metsästyskauden alkua on optimaalinen hetki mainostaa! Metsästäjät valmistautuvat kauteen, ostavat uusia varusteita, vaatteita, aseita sekä palveluita. Lehden sisältöön luotetaan ja se toimii inspiraationa sekä ostopäätösten lähteenä.

Jahtimedia

Metsästäjäliiton Jahti-lehden 3.numeron ilmoitusmyynti on nyt käynnissä. Lehti ilmestyy 16.7. ja aineistopäivä on 17.6.2025. Lehden kautta tavoitat jokaisen Metsästäjäliiton jäsenen eli noin 147 000 metsästäjää ja 2 700 metsästysseuraa!

Mediakortista näet kaiken tarkemman tiedon: Jahti mediakortti 2025

Liiton digikanavat tarjoavat myös tehokkaita mainospaikkoja bannereille ja advertoriaaleille:

www.metsastajaliitto.fi (n. 38 500 kävijää/kk)

    • 675 €/kk – ylempi banneri 512x214px
    • 335 €/kk – alempi banneri 512x214px

www.jahtimedia.fi (n. 32 500 kävijää/kk)

    • 1 500 € – advertoriaali (aika rajaton)
    • 675 €/kk – banneri 255x255px

Pyydä tarjous!

Riista- ja Retki-lehti

Edustamistamme Outdoormedian Retki- ja Riista-lehdistä on ilmestymässä kesän tuplanumerot, jotka ovat vuoden vaikuttavimmat mahdollisuudet mainostaa.

Retki ilmestyy 13.6. (aineistot 29.5.) ja Riista 27.6. (aineistot 5.6.). Alla tarkempaa tietoa:

Retki on Suomen johtava retkeilyn ja vaeltamisen media, joka tavoittaa luonnossa liikkujat, kotimaan matkailijat sekä eri lajien harrastajat.

Riista on korkealuokkainen metsästysmedia, joka toimii varusteiden ykköstestaajana Suomessa. 

Molemmat tarjoavat näkyvyyttä niin printistä, nettisivuilta, somesta kuin YouTubestakin.

Mediakorteista kaikki tarkempi tieto:

Retki mediakortti 2025

Riista mediakortti 2025

Lataa mediakortti linkin takaa PDF:nä työpöydällesi ja pyydä tarjous mediamyynnistä vastaavalta!

Eli miksi mainostaa metsästäjille kesällä?

1. Päätöksiä tehdään kesällä

Kesä on aikaa, jolloin metsästäjillä on aikaa suunnitella tulevaa kautta. Monet päätökset uusista varusteista, aseista, vaatteista, kiikareista tai kuljetusratkaisuista tehdään jo hyvissä ajoin ennen elokuun aloituksia. Kun mainostat kesän numeroissa, olet mukana siinä vaiheessa, kun ostoaikeet ovat vielä avoinna ja valinnat tehdään.

2. Metsästäjät panostavat laatuun ja ostavat mielellään kotimaisilta

Riista, Retki ja Jahti -lehden lukijat ovat aktiivisia harrastajia, jotka arvostavat kestäviä, toimivia ja kotimaisia tuotteita. Kesän numeroissa mainostaminen antaa yrityksille mahdollisuuden kertoa tarinansa, esitellä uutuudet ja rakentaa brändimielikuvaa hyvissä ajoin ennen kauden alkua.

3. Valmistautuminen alkaa varhain

Metsästys ei ala syksyllä – se alkaa jo kesällä. Harjoittelukausi, asehuollot, koirien koulutus, leirit, varustehankinnat ja metsästyslupien hakeminen ajoittuvat kaikki kesäkuukausille. Kesän lehtinumerot tavoittavat lukijat juuri silloin, kun he ovat aktiivisia ja motivoituneita.

4. Pitkä elinkaari, lehti pysyy mukana reissussa

Painetulla lehdellä on pitkä käyttöikä. Kesän numerot kulkevat mökille, veneeseen, ampumaradalle ja metsästysreissuille. Niitä luetaan uudelleen ja uudelleen. Hyvin sijoitettu mainos jää mieleen ja toimii vielä kuukausienkin päästä.

5. Vähemmän kilpailua = enemmän näkyvyyttä

Kesällä mainostaminen voi olla strategisesti fiksumpaa kuin ruuhkaisimman syyskauden aikana. Kilpailijoita on vähemmän, ja mainoksesi saa enemmän huomiota. Oikea-aikainen näkyvyys voi varmistaa, että juuri sinun tuotteesi tai palvelusi valitaan, kun aika ostaa koittaa.

Varmista näkyvyytesi ennen kauden alkua – varaa mainostilasi kesän numeroista nyt!

Lue myös uusimmat postaukset

Tiimi
Henna Anttila

Reetta Salosta Kruunu Median yrittäjäosakas

Henna ja Reetta allekirjoittivat tänään 18.6.2025 osakassopimuksen, joka tulee voimaan 1.8.2025. Sopimuksen myötä Reetta siirtyy työsuhteesta täyspäiväseksi yrittäjaosakkaaksi sekä hallituksen varajäseneksi Kruunu Media Oy:n palvelukseen. Reetta on ollut jo yhtiön

Lue lisää »
A focused welder works with metal in an industrial setting, creating vibrant sparks.
Uutiset
Henna Anttila

Yhteistyö Konekuriirin kanssa

Minulla on ilo ilmoittaa uudesta yhteistyöstä: olemme aloittaneet Konekuriiri-lehden ulkoistettuna mediamyyjänä. Tämä merkitsee meille mahdollisuutta palvella entistä laajempaa asiakaskuntaa teollisuuden, konepajojen ja valmistavan teknologian aloilla. Mikä on Konekuriiri? Konekuriiri on

Lue lisää »
Lepaaa-oppaassa mainostaminen
Printtimainonta
Henna Anttila

Tavoita puutarha- ja viheralan ammattilaiset Lepaa-oppaassa

Lepaa-näyttelyä on järjestetty vuodesta 1964 lähtien. Tänä vuonna näyttely järjestetään 14.–16. elokuuta 2025.  Hämeenlinna läheisyydessä sijaitseva Lepaa-näyttely on Suomen suurin koko puutarha- ja viheralan rento ammattilaistapahtuma. Tapahtuma kokoaa yhteen alan osaajat, yritykset,

Lue lisää »
Scroll to Top