Lehtimainos: Paras ohje mainoksen suunnitteluun

1. Tutki kohderyhmääsi ja määritä tavoitteesi.

Määritä, mitä haluat mainoksellasi saavuttaa ja miten se vastaa kohderyhmäsi tarpeisiin.

Heipä hei! Tässä postauksessa kerron sinulle parhaat ohjeet mainoksen suunnitteluun!

Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään.

Tämän takia on hyvä pysähtyä miettimään syvällisemmin yrityksesi kohderyhmää. Kuka on unelma asiakkaasi? Ketä haluat mainoksellasi tavoittaa?

Kun kohderyhmä on kristallin kirkkaana mielessä, määritä tavoitteesi. Haluatko vahvistaa brändiä, rekrytoida vai saada lisää euroja?

Henna Anttila Kruunu Media Toimitusjohtaja

"Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään."

2. Valitse sopiva kanava

Valitse kanava, joka on tehokkain ja sopii parhaiten kohderyhmällesi.

Eri kohderyhmät käyttävät markkinointikanavia eri tavalla.
Markkinointikanavaan vaikuttaa toki myös käytössä oleva budjetti.
Jos haluat tavoittaa kohderyhmääsi ilman hukkakontakteja, panosta printtimainontaan.
Jos haluat mainoksellesi parhaan huomioarvon, panosta printtimainontaan.

3. Suunnittele mainos

Hyvä mainos on ytimekäs, mukaansatempaava, tunteita herättävä, mieleenpainuva, selkeä ja riittävän informatiivinen.

Sinullakin varmasti tulee mieleen ainakin yksi mainos, joka on jäänyt jostain syystä mieleen.

Onko se mainos vedonnut tunteisiisi tai sisältänyt unohtumattoman iskulauseen?

Henna Anttila Kruunu Media Toimitusjohtaja

Graafikkomme Mari suunnittelee mainoksia 12 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt lehden taittajana, jonka työnkuvaan on kuulunut myös paljon mainosten suunnittelua. Hinnat alk. 60€+alv.

4. Testaa mainos

Testaa mainos eri kanavissa ja muokkaa sitä tarvittaessa.

5. Seuraa tuloksia

Seuraa mainoksen suorituskykyä ja analysoi tuloksia. Muokkaa mainosta tarvittaessa.

Kysy asiakkailtasi, mitä kautta osasivat olla yhteyksissä. Näin saat selville, onko lehtimainos puraissut. Mainonnassa ei valitettavasti saa taikaiskusta lottovoittoja, kärsivällisyys ja suunnitelmassa pysyminen palkitaan.

Lue myös uusimmat postaukset

Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin
Rekry
Henna Anttila

EDIT: Palkattu Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin

Haemme yrittäjähenkistä mediamyyjää! Vastaat Jahti, Riista, Retki, Kelkka, Caravan-lehtien ilmoitusmyynnistä kokonaisvaltaisesti yrittäjänä tai kevytyrittäjänä. Työt tehdään pääsääntöisesti etänä.​ Kruunu Media tarjoaa yritysasiakkaille räätälöityjä näkyvyysratkaisuja sekä mainostensuunnittelu palvelua. Toimimme useiden valtakunnallisten aikakaus- ja

Lue lisää »
Printtimainonta
Henna Anttila

Kohderyhmän määrittely ja aikataulusuunnittelu

Aikataulusuunnittelu on keskeinen osa printtimainonnan onnistumista. Tarkka ja realistinen aikataulu auttaa varmistamaan, että markkinointikampanja etenee sujuvasti ja saavuttaa tavoitteensa ilman turhia viivästyksiä. Tässä blogissa tarkastelemme, miksi aikataulusuunnittelu on niin tärkeää

Lue lisää »
Mediamyyntiin erikoistunut yritys
Printtimainonta
Henna Anttila

Budjetoinnin perusteet printtimainonnassa

Printtimainonnan budjetti on suunnittelun perusta ja sen tarkoitus on varmistaa, että markkinointikampanja pysyy kustannusrajojen sisällä samalla, kun se saavuttaa tavoitteensa. Tämä postaus keskittyy budjetoinnin perusteisiin ja siihen, mitä tulee ottaa

Lue lisää »

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top