1. Tutki kohderyhmääsi ja määritä tavoitteesi.
Määritä, mitä haluat mainoksellasi saavuttaa ja miten se vastaa kohderyhmäsi tarpeisiin.
Heipä hei! Tässä postauksessa kerron sinulle parhaat ohjeet mainoksen suunnitteluun!
Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään.
Tämän takia on hyvä pysähtyä miettimään syvällisemmin yrityksesi kohderyhmää. Kuka on unelma asiakkaasi? Ketä haluat mainoksellasi tavoittaa?
Kun kohderyhmä on kristallin kirkkaana mielessä, määritä tavoitteesi. Haluatko vahvistaa brändiä, rekrytoida vai saada lisää euroja?
Eri kohderyhmät käyttävät markkinointikanavia eri tavalla.
Markkinointikanavaan vaikuttaa toki myös käytössä oleva budjetti.
Jos haluat tavoittaa kohderyhmääsi ilman hukkakontakteja, panosta printtimainontaan.
Jos haluat mainoksellesi parhaan huomioarvon, panosta printtimainontaan.
3. Suunnittele mainos
Hyvä mainos on ytimekäs, mukaansatempaava, tunteita herättävä, mieleenpainuva, selkeä ja riittävän informatiivinen.
Sinullakin varmasti tulee mieleen ainakin yksi mainos, joka on jäänyt jostain syystä mieleen.
Onko se mainos vedonnut tunteisiisi tai sisältänyt unohtumattoman iskulauseen?
Graafikkomme Mari suunnittelee mainoksia 12 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt lehden taittajana, jonka työnkuvaan on kuulunut myös paljon mainosten suunnittelua. Hinnat alk. 60€+alv.
4. Testaa mainos
Testaa mainos eri kanavissa ja muokkaa sitä tarvittaessa.
5. Seuraa tuloksia
Seuraa mainoksen suorituskykyä ja analysoi tuloksia. Muokkaa mainosta tarvittaessa.
Kysy asiakkailtasi, mitä kautta osasivat olla yhteyksissä. Näin saat selville, onko lehtimainos puraissut. Mainonnassa ei valitettavasti saa taikaiskusta lottovoittoja, kärsivällisyys ja suunnitelmassa pysyminen palkitaan.
Lue myös uusimmat postaukset

SCARF-malli – tehokkaan johtamisen ja tiimityön salaisuus
SCARF-malli on neurotieteeseen pohjautuva viitekehys, jonka kehitti David Rock. Se kuvaa viisi psykologista perustarvetta, jotka ohjaavat ihmisten käyttäytymistä työelämässä.Ymmärtämällä nämä tarpeet johtaja voi luoda turvallisen, motivoivan ja tuottavan ilmapiirin.SCARF tulee

Millainen on hyvä mainos vuonna 2026?
Tutkimusten mukaan lukijat luottavat lempilehtensä sisältöön ja mainoksiin. Markkinointi elää jatkuvassa murroksessa, mutta yksi asia ei ole muuttunut: hyvä mainos herättää tunteen ja saa aikaan toimintaa. Näin se yksinkertaisuudessaan menee. Vuonna

Mistä puhelinmyyjien huono maine johtuu?
Puhelinmyynti on yksi vanhimmista ja edelleen tehokkaimmista myynnin muodoista. Silti monelle ensimmäinen mielikuva on negatiivinen: häiritsevät soitot, liian aggressiivinen lähestyminen tai tunne siitä, ettei myyjä kuuntele lainkaan. Mutta mistä puhelinmyyjien
