Moni yritys miettii, onko kesä oikea aika tavoittaa metsästäjiä mainonnalla. Vastaus on yksiselitteinen: kyllä. Itse asiassa kesän ja alkusyksyn ajankohta juuri ennen metsästyskauden alkua on optimaalinen hetki mainostaa! Metsästäjät valmistautuvat kauteen, ostavat uusia varusteita, vaatteita, aseita sekä palveluita. Lehden sisältöön luotetaan ja se toimii inspiraationa sekä ostopäätösten lähteenä.
Jahtimedia
Metsästäjäliiton Jahti-lehden 3.numeron ilmoitusmyynti on nyt käynnissä. Lehti ilmestyy 16.7. ja aineistopäivä on 17.6.2025. Lehden kautta tavoitat jokaisen Metsästäjäliiton jäsenen eli noin 147 000 metsästäjää ja 2 700 metsästysseuraa!
Mediakortista näet kaiken tarkemman tiedon: Jahti mediakortti 2025
Liiton digikanavat tarjoavat myös tehokkaita mainospaikkoja bannereille ja advertoriaaleille:
www.metsastajaliitto.fi (n. 38 500 kävijää/kk)
- 675 €/kk – ylempi banneri 512x214px
- 335 €/kk – alempi banneri 512x214px
www.jahtimedia.fi (n. 32 500 kävijää/kk)
- 1 500 € – advertoriaali (aika rajaton)
- 675 €/kk – banneri 255x255px
Pyydä tarjous!


Riista- ja Retki-lehti
Edustamistamme Outdoormedian Retki- ja Riista-lehdistä on ilmestymässä kesän tuplanumerot, jotka ovat vuoden vaikuttavimmat mahdollisuudet mainostaa.
Retki ilmestyy 13.6. (aineistot 29.5.) ja Riista 27.6. (aineistot 5.6.). Alla tarkempaa tietoa:
Retki on Suomen johtava retkeilyn ja vaeltamisen media, joka tavoittaa luonnossa liikkujat, kotimaan matkailijat sekä eri lajien harrastajat.
Riista on korkealuokkainen metsästysmedia, joka toimii varusteiden ykköstestaajana Suomessa.
Molemmat tarjoavat näkyvyyttä niin printistä, nettisivuilta, somesta kuin YouTubestakin.
Mediakorteista kaikki tarkempi tieto:
Lataa mediakortti linkin takaa PDF:nä työpöydällesi ja pyydä tarjous mediamyynnistä vastaavalta!


Eli miksi mainostaa metsästäjille kesällä?
1. Päätöksiä tehdään kesällä
Kesä on aikaa, jolloin metsästäjillä on aikaa suunnitella tulevaa kautta. Monet päätökset uusista varusteista, aseista, vaatteista, kiikareista tai kuljetusratkaisuista tehdään jo hyvissä ajoin ennen elokuun aloituksia. Kun mainostat kesän numeroissa, olet mukana siinä vaiheessa, kun ostoaikeet ovat vielä avoinna ja valinnat tehdään.
2. Metsästäjät panostavat laatuun ja ostavat mielellään kotimaisilta
Riista, Retki ja Jahti -lehden lukijat ovat aktiivisia harrastajia, jotka arvostavat kestäviä, toimivia ja kotimaisia tuotteita. Kesän numeroissa mainostaminen antaa yrityksille mahdollisuuden kertoa tarinansa, esitellä uutuudet ja rakentaa brändimielikuvaa hyvissä ajoin ennen kauden alkua.
3. Valmistautuminen alkaa varhain
Metsästys ei ala syksyllä – se alkaa jo kesällä. Harjoittelukausi, asehuollot, koirien koulutus, leirit, varustehankinnat ja metsästyslupien hakeminen ajoittuvat kaikki kesäkuukausille. Kesän lehtinumerot tavoittavat lukijat juuri silloin, kun he ovat aktiivisia ja motivoituneita.
4. Pitkä elinkaari, lehti pysyy mukana reissussa
Painetulla lehdellä on pitkä käyttöikä. Kesän numerot kulkevat mökille, veneeseen, ampumaradalle ja metsästysreissuille. Niitä luetaan uudelleen ja uudelleen. Hyvin sijoitettu mainos jää mieleen ja toimii vielä kuukausienkin päästä.
5. Vähemmän kilpailua = enemmän näkyvyyttä
Kesällä mainostaminen voi olla strategisesti fiksumpaa kuin ruuhkaisimman syyskauden aikana. Kilpailijoita on vähemmän, ja mainoksesi saa enemmän huomiota. Oikea-aikainen näkyvyys voi varmistaa, että juuri sinun tuotteesi tai palvelusi valitaan, kun aika ostaa koittaa.
Varmista näkyvyytesi ennen kauden alkua – varaa mainostilasi kesän numeroista nyt!
Lue myös uusimmat postaukset

B2B-markkinoinnin parhaat kanavat 2025
B2B-markkinointi muuttuu jatkuvasti, mutta yksi asia pysyy: tavoittavuus ilman luottamusta ei tuota tulosta. Vuonna 2025 digikanavat kilpailevat huomiosta entistä kovemmin, tekoäly personoi sisältöjä ja algoritmit rajaavat näkyvyyttä. Siksi yhä useampi

AIDAS-malli myynnissä
Tässä konkreettisia vinkkejä, miten erottua B2B-myyntipuheluissa. Tuntematon numero soittaa, mitä asiakas miettii: Miksi juuri minä? Miksi juuri sinä? Miksi juuri nyt? Koskeeko tämä aihe minua? Olen tässä asemassa, onko tästä

AIDAS-malli markkinoinnissa
Tässä konkreettisia vinkkejä, miten herättää asiakkaan mielenkiinto markkinoinnissa. AIDAS-mallilla voidaan rakentaa johdonmukaisia ja tehokkaita myynti- ja markkinointistrategioita, jotka ohjaavat asiakkaita ostopäätökseen. Tässä blogitekstissä keskityn AIDAS-malliin markkinoinnissa. Lue myös blogi, miten