Lehtimainos: Paras ohje mainoksen suunnitteluun

1. Tutki kohderyhmääsi ja määritä tavoitteesi.

Määritä, mitä haluat mainoksellasi saavuttaa ja miten se vastaa kohderyhmäsi tarpeisiin.

Heipä hei! Tässä postauksessa kerron sinulle parhaat ohjeet mainoksen suunnitteluun!

Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään.

Tämän takia on hyvä pysähtyä miettimään syvällisemmin yrityksesi kohderyhmää. Kuka on unelma asiakkaasi? Ketä haluat mainoksellasi tavoittaa?

Kun kohderyhmä on kristallin kirkkaana mielessä, määritä tavoitteesi. Haluatko vahvistaa brändiä, rekrytoida vai saada lisää euroja?

Henna Anttila Kruunu Media Toimitusjohtaja

"Kohderyhmän tutkiminen on yksi mainonnan isoimmista haasteista. Jos mainostat kaikille, et valitettavasti mainosta kellekään."

2. Valitse sopiva kanava

Valitse kanava, joka on tehokkain ja sopii parhaiten kohderyhmällesi.

Eri kohderyhmät käyttävät markkinointikanavia eri tavalla.
Markkinointikanavaan vaikuttaa toki myös käytössä oleva budjetti.
Jos haluat tavoittaa kohderyhmääsi ilman hukkakontakteja, panosta printtimainontaan.
Jos haluat mainoksellesi parhaan huomioarvon, panosta printtimainontaan.

3. Suunnittele mainos

Hyvä mainos on ytimekäs, mukaansatempaava, tunteita herättävä, mieleenpainuva, selkeä ja riittävän informatiivinen.

Sinullakin varmasti tulee mieleen ainakin yksi mainos, joka on jäänyt jostain syystä mieleen.

Onko se mainos vedonnut tunteisiisi tai sisältänyt unohtumattoman iskulauseen?

Henna Anttila Kruunu Media Toimitusjohtaja

Graafikkomme Mari suunnittelee mainoksia 12 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt lehden taittajana, jonka työnkuvaan on kuulunut myös paljon mainosten suunnittelua. Hinnat alk. 60€+alv.

4. Testaa mainos

Testaa mainos eri kanavissa ja muokkaa sitä tarvittaessa.

5. Seuraa tuloksia

Seuraa mainoksen suorituskykyä ja analysoi tuloksia. Muokkaa mainosta tarvittaessa.

Kysy asiakkailtasi, mitä kautta osasivat olla yhteyksissä. Näin saat selville, onko lehtimainos puraissut. Mainonnassa ei valitettavasti saa taikaiskusta lottovoittoja, kärsivällisyys ja suunnitelmassa pysyminen palkitaan.

Lue myös uusimmat postaukset

Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin
Rekry
Henna Anttila

Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin

Haemme yrittäjähenkistä mediamyyjää! Vastaat Jahti, Riista, Retki, Kelkka, Caravan-lehtien ilmoitusmyynnistä kokonaisvaltaisesti yrittäjänä tai kevytyrittäjänä. Työt tehdään pääsääntöisesti etänä.​ Kruunu Media tarjoaa yritysasiakkaille räätälöityjä näkyvyysratkaisuja sekä mainostensuunnittelu palvelua. Toimimme useiden valtakunnallisten aikakaus- ja

Lue lisää »
Rekry: Myyntipäällikkö mediamyyntiin
Rekry
Henna Anttila

Rekry: Myyntipäällikkö mainostoimistoon

Etsinnässä ammattitaitoinen projekti-/ myyntipäällikkö! Vastaat mainostoimistopalveluiden myynnistä sekä projektin johtamisesta alusta loppuun kokonaisvaltaisesti yrittäjänä tai kevytyrittäjänä. Työt tehdään pääsääntöisesti etänä. Kruunu Media tarjoaa yritysasiakkaille räätälöityjä mainostoimistopalveluita, eli esim. verkkosivuja, yritysilmeitä,

Lue lisää »
Käyntikortit
Henna Anttila

Yrityksen käyntikorttien yleisimmät ongelmat

💩 Huono suunnittelu: Käyntikortin ulkoasu on sekava tai epämiellyttävä, mikä vaikeuttaa sen lukemista ja tekee siitä vähemmän houkuttelevan.⁠⁠💩 Huonolaatuinen materiaali: Käyntikortit on painettu huonolaatuiselle materiaalille, joka voi taittua tai repeytyä

Lue lisää »

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top